5 видео, которые стоит посмотреть перед собеседованием

Як написати ідеальне резюме

Щоб написати ідеальне резюме, його потрібно «налаштувати» під кожну вподобану вам вакансію. Якщо для вас це зайві трудовитрати, процес можна оптимізувати, склавши кілька резюме по кожній вакансії, яка вас цікавить. Наприклад, якщо вам цікава робота асистента керівника і перекладача, резюме повинні відрізнятися. Такі резюме будуть оптимальні при пошуку роботи, і про їх складання ми і розповімо вам зараз.

Найголовніше в резюме - подача інформації. Метою резюме є привернення уваги представника роботодавця при першому ж знайомстві. Не менш важливо справити сприятливе враження і спонукати роботодавця запросити вас на співбесіду. Тому при написанні резюме потрібно підкреслити ваші сильні сторони і замаскувати те, що роботодавець може вважати недоліком. Якщо врахувати, що на прочитання резюме роботодавець витрачає всього кілька хвилин, важливо не тільки привернути увагу роботодавця, а й виділитися з потоку кандидатів і запам'ятатися.

Як же оптимально представити найбільш важливі для роботодавця факти і дані, як скласти ваше резюме так, щоб воно стало ефективним інструментом для пошуку роботи і «маркером» для вас, як успішного кандидата?

У резюме має бути:

  1. Біографічні дані та інформація про професійний досвід;
  2. Позитивна відповідь на питання роботодавця - підходите ви на анонсовану ним вакансію;
  3. Ваші персональні «фішки» - відмінності, навички та вміння, які зможуть додатково зацікавити роботодавця і спонукають його запросити вас на співбесіду.

Оптимальне резюме дозволяє швидко дізнатися головне про кандидата, не відволікаючись на зайву інформацію. Правильно скомпонована інформація дозволяє роботодавцю сформулювати додаткові питання і не записувати необхідні дані про кандидата. Це скорочує час обробки резюме, підвищує ефективність співбесіди і надає позитивне враження на представників роботодавця.

Найбільш звичне для роботодавця хронологічне резюме - досвід роботи у зворотному хронологічному порядку з перерахуванням всіх місць роботи та назв підприємств. Краще скласти резюме в хронологічно-функціональному форматі: разом зі стажем викласти досягнення на кожному місці роботи. Ці досягнення потрібно оцифрувати так, щоб цифри були адекватні і вагомі. Важливо при цьому вкластися в одну-максимум дві сторінки.

Краще створити два резюме - коротше для розсилки і докладний - за запитом рекрутера або щоб брати з собою на співбесіду. Резюме потрібно написати стандартним шрифтом 10-12 розміру і структурувати так, щоб інформація легко читалася. Оптимальною вважається така структура резюме:

  1. Контактні дані (ПІБ, адреса, можна без вказівки квартири, наприклад, телефони і e-mail) і фото (якщо потрібно по функціоналу працювати «обличчям компанії»).
  2. Мета (чітко і коротко розповісти, на яку посаду і чому претендує власник резюме). Детальніше про мету можна прочитати в статті.
  3. Освіта (у зворотному порядку, спочатку ВНЗ, потім курси і тренінги - якщо відповідають профілю і можуть додати вам шансів на працевлаштування).
  4. Професійний досвід (в зворотному порядку). Досвідченим фахівцям потрібно описати останні 3-5 місців роботи і період не більше 10 років (решта тільки згадати), а кандидатам з мінімальним досвідом краще вказати якомога більше практичного досвіду роботи і включити інформацію про прослухані спецкурси і пройдені тренінги. Також потрібно вказати виробничі досягнення на кожній посаді в конкретних формулюваннях.
  5. Додаткові навички - краще вказати те, що характеризує вас як працівника, але не відноситься до вашого безпосереднього функціоналу - наявність водійського посвідчення (якщо є і водійський стаж), іноземні мови (якщо не потрібні в основному функціоналі), володіння ПК (в т.ч. і нестандартним ПЗ). Якщо у вас є хобі, що допомагає вам розвиватися і самовдосконалюватися - опишіть його.

Найпоширеніші і такі, що дратують рекрутерів помилки:

  1. Неграмотність і помилки при написанні дат, телефонних номерів, тощо;
  2. Вживання довгих фраз і модерних слів;
  3. Опис обов'язків шаблонними фразами (резюме «ні про що») або дуже короткий опис;
  4. Згадка конфіденційної інформації;
  5. Недоречний креатив при оформленні або спробі проявити почуття гумору.

Виходячи з вищенаведеного, оптимальне резюме - це опис саме тих професійних навичок і особистісних компетенцій, які значені щодо позиції, на яку ви претендуєте. Тому правильно скласти резюме не під вашу кандидатуру, а під вимоги конкретної вакансії, з урахуванням корпоративної культури майбутнього роботодавця. І тоді резюме стане дійсно вашим надійним помічником у пошуку роботи.

За матеріалами сайту rabota.ua

Речі, які необхідні на співбесіді (корисні поради).

Всі ми читаємо корисні поради щодо поліпшення якості підготовки резюме та проходження інтерв'ю. Але, на жаль, не в усьому їм слідуємо. Тому ми ще раз нагадуємо вам про п'ять важливих речей, необхідних на інтерв'ю.

Отже, якщо ви вже отримали запрошення на співбесіду - не забудьте підготувати і взяти з собою на інтерв'ю 5 наступних корисних речей:

  1. Резюме. Звичайно ж, ваше резюме вже є у рекрутера. Можливо, ви навіть пережили докладний телефонне інтерв'ю і вважаєте, що на вашому резюме вже є позначки рекрутера. Тим не менш, не варто випускати з уваги, що в робочій круговерті менеджер по персоналу може забути про ваше резюме або переплутати його з іншим. Тому краще захопити з собою кілька резюме, адже співбесіду можуть проводити кілька людей одночасно. Крім того, на співбесіду краще захопити розширений варіант резюме - з докладним описом функціональних обов'язків і досягнень.
  2. Паспорт. Якщо ваш майбутній роботодавець розташований в солідній офісній будівлі, без паспорта вас просто не пропустять. Важливо, щоб фото в паспорті було схоже на оригінал (кольором волосся і зачіскою).
  3. Портфоліо і рекомендаційні листи. Портфоліо необхідно для фахівців творчих професій (наприклад, фотограф, копірайтер, дизайнер, журналіст тощо.). Можливе надання портфоліо в друкованому або електронному вигляді. Важливо, щоб воно було правильно підібране - яскраво і нічого зайвого. Те ж саме стосується і рекомендаційних листів - останнім часом вони поступаються за популярністю усним рекомендаціям колег або партнерів. Проте, якщо у вас є щось видатне - рекомендація від відомої людини або видатного фахівця - це може додати вам кілька балів.
  4. Додаткові документи. Деякі рекрутери вимагають наявності на співбесіді диплома і трудової книжки (або її ксерокопії, якщо в даний момент ви працюєте). Як правило, ці документи підтверджують вашу освіту і професійний досвід. Якщо у вас є сертифікати курсів або тренінгів по вашому профілю і досить високої якості - захопіть їх з собою. Якщо записи з трудової книжки і реальний досвід розходяться - готуйтеся до докладних пояснень.
  5. Ручка і блокнот. Найкраще записати в блокнот адреса і контакти інтерв'юера. Крім того, під час зустрічі іноді потрібно робити записи, і блокнот дуже стане в нагоді. Якщо офіс роботодавця знаходиться в новому для вас мікрорайоні - візьміть карту і не забудьте вийти на співбесіду завчасно.

Важливий нюанс: всі перераховані вище документи повинні бути акуратно скомпоновані (щоб вам не довелося порпатися, розшукуючи потрібний документ) і перебувати в ідеальному стані - НЕ м'яті, брудні і з надірваними куточками, звичайно. Готовність до співбесіди повинна бути стовідсотковою - і моральної, і за документами. Тільки в цьому випадку інтерв'ю буде успішним.

За матеріалами сайту rabota.ua